ERASMUS SERÜVENİM

• 733 Okuma
  • 0 Yorum

MERHABA ARKADAŞLAR

Size Avrupa gezimi ve süreci değineceğim. çocukluktan beri hep bir Avrupayı ve en çok Paris'i görmek istiyordum. üniversite birinci sınıfta zamanında  ilk üniversiteyi geldiğimiz zamanda bizlere bilgi ve oryantasyon semineri vermişlerdi o seminerde Erasmusa değinmişlerdi. bir gün yolda yürürken birden aklıma Erasmus yapmak istediğimi hissettim. bu benim için iyi bir şanstı. hep çantayı sırtıma atıp dünyayı gezmek istiyordum, yeni yerler keşfetmek ve hayranlıkla bakmak istiyordum. fırsat ayağım gelmişti. bir kaç arkadaşımla konuştum onlarla beraber başvuralım dedim kimse yanaşmadı. İngilizce bilmiyoruz dediler. bende bilmiyorum  ama öğreneceğim dedim. Erasmus şubesine gidip bilgi almak ve sınava başvurmak istedim fakat sınav yapılmıştı gelecek yıl girebilirsin dediler. sınav ise şu şekilde: %25 sözlü(mülakat) %25 yazılı sınav, %50 agno puanı etkili olduğunu söyledir oranlar üniversiteden üniversiteye değişebiliriz. Gelecek yıl gelip çattı bahar döneminde sınava girdim ve KAZANDIM:) Polonya'nın başkenti Varşova'ya gideceğim:)

işin en zor kısmı şimdi başlıyor:( evrakları toplamak, doldurmak, seminerler pasaport çıkarmak vize almak... çok yorucu bir dönemdi. en güzeli pasaporta ki vizeyi görmek insanın içine bir hüzün mutluluk doluyor. (tabi ki korkuyu unutmamak gerek yabancı ülkeye gitmek belirsizlikler korkutur.)  güz dönemi gidecektim. O gün gelip çattı valizimi alıp yollara düştüm. önce Diyarbakır'dan İstanbul'a oradan da Polonya'nın Başkenti Varşova'ya gittim.

ilk gidip yurt işlemleri yaptım. o gün temizlikle ilgilendim. İtalyan oda arkadaşımla tanıştım. çok iyi bir insandı yaz ayında İngilizce çalışmıştım. ama korktuğum başıma geldi. ilk zamanlarda oda arkadaşımı anlıyordum ama konuşamıyordum sanki dilim tutulmuştu gibi. Google çeviriden konuşuyorduk öz güvenim kırılmıştı:( konuşamıyorum diye. ama zamanla alıştım ve İngilizce konuşmaya başladım. kaldığım yurt hakkında bilgi vereyim  daire şeklinde 2 oda banyo tuvalet ve mutfaktan oluşuyordu. benim ve diğer odada İtalyan ve yerli kişi kalıyorduk. diğer Türk arkadaşımla beraber yemek yapıp yiyorduk. ilk gezimizi Polonya'nın diğer önemli şehri Krakow'a yaptık bütün Türkler gelmişti bir tur şirketi ücretsiz olarak gezdirdi. yeni bir şehri daha görmek çok mutluluk vericiydi. anlatılmaz yaşanır der ya insan aynen öyleydi. akşama kadar tur gezdirdikten sonra akşamda zapiekanka denen bir yiyecek yedik. tadı çok lezzetliydi:) tavsiye ederim. bir sonraki sabah krakowa 60 km uzaktaki  Auschwitz .gittik. Burası 2. dünya savaşında yapılmış Nazi Almanyası Yahudiler alıp bu kamplara hapsetmişti burada gördüklerim Yahudi insanlara ait yiyecek kapları giysileri, fotoğrafları.. vardı. en etkileyici yerleri ise gaz odaları ve fırınlar:( gaz odaları duvarında tırnak izleri ile doluydu. o kadar acı çekmiş olsalar ki tırnakları ile  duvarları kazmışlar.

biliyorum biraz ayrıntıya indim çünkü ilk heyecanları burada yaşadım beni çok etkilemişti. Varşova'ya döndük uzun süre sınavlarla uğraştık. sınav hakkında bilgi vereyim. sınavları zorluk olarak vize ve finallerin onda birini kadar zaman ayırsan en yüksek notu alabilrsiniz korkmanıza gerek yok.:) bir sonrakı durağımız ise Çek Cumhuriyeti tabiki de Prag :)) Hitlerin yıkmadığı yerlerden biri neredeyse her adım başı tarihi yerlere tanık olabilirsiniz çok güzel şehir kesinlikle gitmenizi tavsiye ederim. 3 gün kaldık ve doya doya gezdik eğlendik  ve  sonra tekrar varşova'ya döndük ve 1 hafta sonra Macaristan, Slovakya ve Avusturya seyahatine çıktık. Macaristan budapeste şehrine gittik .çok güzel yer  bir tepeye çıktık bütün Macaristan görünüyordu. olağanüstü bir manzarası vardı fotoğrafı koyacam buraya. günde 30 km yürüyorduk paramız az gitsin diye pek servise binmedik tecrübesiz olunca pek ne yapacağız bilemiyorduk. 2 gün kaldıktan sonra Bratişlava'ya gittin pek güzel yer değil bir beyaz sarayı var başkada bir şeyi yoktu gittin 1 gün kaldıktan sonra viyanaya gittik efsane şehirlerden biri  Türk parkı vardı oraya gittik daha önceki gezilerimizde o kadar yorulmuştuk ki pek gezemedik Viyanayı:(

yavaş yavaş yılbaşı yaklaşıyordu her yer ışıklanıyor ve harika manzarası oluyordu. sürekli eğlence vardı. yılbaşı akşamı saat 00.00 olunca gök yüzü adeta havayii fişekle yanıyor gibiydi. her şey çok güzeldi tabi.:)

11 ocaktan sonra şimdi ise tam istediğimiz  geziler başladı Brüksel. Amsterdam almanya gezisi:) brükselde 1 gün kaldık akşam gitmiştik ve havalimanı şehre uzak olduğu için havalimanında uyumuştuk ilk defa dışarıda uyudum bu da gezilerin görünmeyen zorlukları :) brükselin merkezi çok güzeldi ve çikolataları efsaneydi:) amsterdama yolculuk başladı flixbus otobüs şoförü Cezayirli biriydi ve Türkçe cok az biliyordu Türk olduğumu görünce çok mutlu oldu türkçe müzikler açtı parfüm sıktı bize :) Amsterdam efsaneydi yaa 2 bina arası su kanalları efsaneydi harika bir manzara oluşturuyordu::) merkezi tıklım tıklım doluydu özellikle sokakları esrar kokardı. ve Red Light sokakları görmek lazım oraya girmiyorum::) 2 gün kaldıktan sonra Hamburga gittik. pek güzel bir yer değildi liman şehiridi 1 gün kalıp Berlin'e gittik. pek beğenmedik orayı da. pek tarihi yerleri yoktu gibi. 1 günde orda kalıp döndük  sonrakş Gezi Barcelona paris roma pisa ve Venedik. devamı ise bir sonraki içeriğimde yazacam.

yazar

Yazmak duygulari acıga cikarmak....